ARN riket vid vägens slut

var på lokala premiären av Arn, riket vid vägens slut, idag (fredag). jag såg ettan för drygt en vecka sen och hade inte riktigt några förväntningar då för filmen, men jag trodde att den skulle vara långtråkig, Jag hade fel, ettan grep tag i mig och så fort filmen var slut gick vi in på sf's hemsida och bokade biljetter till premiären i Örebro.
så här är vi nu, det är fredag, och det är Arn - riket vid vägens slut premiär i Örebro. jag har längtat men försökt att hålla tillbaka förväntningar för att inte riskera att jag skulle bli besviken.
Jag vart verkligen inte besviken överhuvudtaget. Filmen var gripande, den var nervkittlande och den var otroligt bra filmad, jag vet inte riktigt vilka ord jag skall använda för att förklara hur grymt bra den här filmen är, jag vart tagen, jag satt som fängslad hela filmen.
För er som inte känner mig vet troligtvist inte om att jag inte gråter i filmer, jag har gråtit tror jag i 3 filmer (om man tar bort filmer när man var jätte liten som man inte minns om man grät i dem eller inte), ifall jag gråter i en film så är filmen grymt bra, i Arn grät jag nästan helt, jag fällde en halv tår ungefär, vilket är mycket för mig!, men jag ville både gråta och inte, för jag tänkte om jag gråter nu och får tårar i hela ögonen kanske jag missar nått extremt bra i filmen, jag var så fängslad vid denna film.
Det ni inte heller kanske vet är att jag gillar inte så mycket svenska filmer, jag vet inte varför, men det har aldrig riktigt blivit så att jag har gillat en svenskfilm, ja ska inte ljuga men det har ju så klart hänt att jag tyckt om någon svenskfilm som jag sett, men ingen jag känner oh den här var riktigt bra, förens nu, Arn har fångat mitt hjärta och jag kan inte vänta tills tv-serie kommer.
För er som inte har tänkt se Arn filmerna, gör det!! du missar nått så otroligt, om du inte gillar själva filmen så kommer du ändå tycka om de fotografiska delarna, det är så snyggt filmat, allt är så proffsigt gjort, jag är stolt att detta är en svenskfilm men riktigt bra svenska skådisar, som lever sig in så bra i sina roller att man inte tror att de gjort annat än att varit dessa personer.
Jag tänker inte avslöja något från filmen, utan ni får gå och kolla på den och ni kommer inte att ångra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0