nu äntligen är jag en god medmänniska

idag mår jag inge vidare, halsen är som att man svalt ett äpple och den sitter kvar där, och det svider och gör ont och jag hostar, inte kul alls, sen är ju snuvan värre än förut också jag vill bara vara frisk,

igår var jag på en föreläsning som hette Mr. Torette och jag. Den var helt underbar och jag lärde mig mycket, det ar en kille som heter Pelle som berättade om hans handikapp Torette och det var väldigt intressant, men de bästa med hela föreläsningen var att han var grymt rolig vilket gjorde att man kunde sitta och lyssna på honom i 3 timmar utan problem.
lite om pelle "oväntade ljud och avancerade ritualer styr Pelles liv ända från barndomen. I vuxen ålder tar det timmar för honom att passera dörrtrösklar och ta på och av sig kläderna. Han slutar att tvätta sig och att gå på toaletten, och flyttar in i en övergiven bil på ett fabriksområde. På ett tåg hör han en professor tala om Tourettes syndrom i radion. Idag är Pelle Sandstrak så frisk som han vill bli. Han vill ju inte bli sjuklig normal." taget från www.pellesandstrak.com

Efter föreläsningen åkte jag buss hem, där satt jag och Isabelle och snacka, de var trevligt (kanske inte det mest glada samtalsämnet dock :P), Sen när jag gick av var det även en tant som gick av och jag såg att hon var ganska, vad ska man kalla det, hjälplös eller inte hjälplös men hon vara förvirrad och visste inte riktigt var hon bodde, så jag var en god medborgare och hjälpte damen hem, hon höll mig i handen hela vägen. Så nu står det 1-0 till mig YAY, jag har gjort en god gärning

när jag gjorde den gärningen kom jag och tänka på filmen "skicka vidare" som är en grymt bra film! absolut ett filmtips från min sida, de kanske jag förresten borde börja med, veckans film tips, vad tycker ni??...
i alla fall filmen handlar om en kille som går i 7 och han får en uppgift i skolan där de ska komma på nått som skulle kunna förändra världen, och efter mycket så kommer han på skicka vidare. Skicka vidare menas med att du gör något bra för tre personer, och de personer som du gjort något bra för ska sedan skicka vidare goda gärningar till tre nya personer så då blir det nio nya människor som får en god gärning och sen så blir det 27 osv, och med de ville han att de skulle sprida sig i världen så den skulle "förändra", lyckades han? de får du se om du kollar på filmen och de borde du göra!!

jag har även fått reda på att jag inte är laktosintolerant eller mjölk allergiker :D jippii, men jag är däremot vete, råg och havre allergiker, och jag har näst högsta graden på allergier på hasselnött, inte bra, inge mer ballerina för mig. sen är det massa mer jag är allergisk mot men orkar inte skriva mer så får ni kolla på min vlogg om det istället.

nu ska jag nog börja arbeta med mitt projektarbete, för er som inte vet vad jag gör för projektarbete så håller jag på att skriva en bok om AD/HD DAMP, en lite lätt läst version, så jag borde antagligen ta tag i det nu

HA 'de' pusshej
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0