brownies

idag har jag varit sjuk, eller sjuk och sjuk, jag hade grymt ont i magen när jg vakna och huvudvärk så jag stannade hemma, värken gick över vid typ klockan 3 sen. sen åkte jag och jobba på viktväktarna, och där vägde jag mig med. jag hade gått ner 1,1 kg denna vecka vilket gjorde mig jätte glad. men tyvärr så upptäckte jag att mint barerna var slut och jag inte kunde köpa några, snyft.

men när jag kom hem så bakade jag istället. det fick bli lite brownies jag har inte smackat dem än för de kom precis ur ungnen, men det är viktväktar brownies så ni vet :P

så jag kan ju dela med mig av receptet till er :D

brownies
60 st

ingredienser
225 g margarin
200g mörk eller ljus blockchoklad
8 ägg
2 3/4 dl socker
6½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3/4 dl kakao
70g malda hasselnötter
några droppar romarom

gör så här:
1.
smält margarin och 100g chocklad i vattenbad. vispa äggen och sockret pösigt och rör ner chocklad- och margarinblandningen. blanda mjöl, bakpulver, kakao och hasselnötter och rör ner i chokladmassan.
2. Grovhacka resten av chokladen och blanda ner. Tillsätt romarom till smeten. bred ut smeten på en bakplåt med bakfolie och grädda i mitten av ugnen på 180 grader i  ca 25-30 minuter. skär i 60 bitar medan kakan ännu är varm, låt svalna och servera.
points per kaka 2,5

om man tar bort hasslenötterna vilket jag gjorde så blir det bara 2 points per kaka.

nu har jag smakat, de var goda :D

imorgon blir de PA, religon och sen träna!! de e så himla skönt att röra på sig, helt seriöst jag mår jätte bra av det!

nu blir det lite Comedy Central och sen sova..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0