när ska vi stå upp som människor??

Jag har en låt som jag verkligen gillar som heter Stand up as people, den har en så otroligt bra text som jag måste dela med er. Det är inte hela låten utan bara andra versen och refrängen men första versen är bra den med, men andra är bäst.

When are we gonna stand up as people
Realize that as people we're all equal
We don't want no world war sequel
For the love of God think of the people

Children always learn by what they see
So we gotta practice what we preach
Don't you know that's the game of life
We refuse when we chose to fight
If we can find a way to work things out
The only way to start is to start now

texten säger så extremt mycket om oss människor, vi kan klaga hur mycket som helst men vi gör ingenting åt det!
Det finns allt för mycket fördomar och skit i världen idag, att om man är på ett vist sätt så är man inte lika mycket värd som andra. Så är det inte!! Alla är lika mycket värda ovaset om vi har en annan hudfärg, vilken hårfärg, ögonfärg eller still som vi har. Alla människor är olika det är det som gör dig och mig unik på många sätt.
Alla är lika mycket värda även du som inte tycker att den personen inte är det så är det så. Du kanske tänker men den personen har dem nackdelarna och det år dåligt med den personen, men tänk då på dig. Du är inte perfekt du heller, du har också dina negativa sidor precis som alla andra. Alltså alla är lika mycket värda.

denna låten ger verkligen ett budskap som är bra, vilket gör det till en av mina favorit texter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0