karusellen sluta snurra

Hej kära läsare, jag tänkte det är kanske bra att skriva ett lite mer "moget" ,eller vad man ska säga, inlägg. jag är inte speciellt bra på att skriva djupa diskussions inlägg, vissa har det ju och andra inte, jag hör till inte gruppen. Min stavning är inte heller den bästa men jag gör så gott jag kan för att stava rätt så ni förstår vad jag skriver. och mina menningar blirofta otroligt långa.

Igår gick jag och 2 kompisar och köpte friskis och svettis jumpa kort så nu är det dags att börja träna ordentligt, jag har även börjat seriöst på viktväktar bantning nu, för er som inte vet vad viktväktarna är så kan jag ge er en snabb förklaring.
Viktväktarna står får att man får äta vad man vill, man behöver alltså inte bara äta en viss sorts mat utan man kan fortsätta med den mat man brukar äta, bara att man drar ner på fett i den. Man kan börja med en lättare matlagningsgrädde osv... med viktväktarna räknar man points.
Man får äta ett vist antal points per dag, och hur mycket points man äter beror på din vikt, längd, arbete, man och kvinna osv. Du får så klart äta mer än de points som du får äta men då måste du även motionera ihop aktivitets points för att du ska få ett resultat sedan på vågen. så sammanfattning, viktväktarna handlar om att äta lagom med mat med inte för mycket fett och att motionera.
Detta är alltså min syn på viktväktarna, andra har säkert en annan uppfattning.
Jag vet att denna metod funkar på mig för jag har gått ner med den tidigare och min mamma gick ner 32 kg med viktväktarna och hon lever fortfarande ett "smalt" och sundare liv vilket gör att hon mår bättre.

Jag ska nog börja ha min typ följ min vikt ner gång här, de kanske vore nått. de ska jag börja med, jag vill bara säga då oxå att jag har hållit mig till mina points hela veckan (min vecka är från onsdag-tisdag det är då jag väger mig på vv). Jag får äta 23 points och jag har ätit en halv points över det en dag, men då tog jag igen det dagen efter och jag har just nu 14 motionspoints som jag kan äta för, jag tycker jag har varit duktig.
Idag har jag ätit makaronilåda med köttfärs, det vart 5,5 points vilket jag då har kvar 17,5 points kvar att äta för idag :D

Nu har skolan dragit igång igen, det är 146 dagar kvar tills jag tar studenten, då är skolan slut för min del på länge. Troligtvist, nästan 98% säkert är det att jag åker till England då i höst med en kompis som heter sara, vi ska då jobba på ett konferens center, de blir typ som att jobba på ett hotell, i  ett halv år. Centret ligger 30-40 minuter med buss från London, det är ju som att åka till Oddensbacken här ifrån så det är ju ingenting. Det är en jätte fin trädgård som de har där även vissa personer får jobba. jag tycker detta låter helt underbart som erfarenhet för mig det ända som håller mig tillbaka från att åka är om sara inte vill, jag är inte så jätte förtjust i att åka dit själv men vem vet, jag kanske gör det ändå?

Tillbax till skolan då, det kommer nog vara mycket fältstudier i vår, och dem tycker inte jag om, de är svåra och inte alls roliga så är det bara. sen så är det praktik snart i 5 veckor förhoppningsvis blir det bra. Sen är det inte långt kvar förens man sjunger "vi har tagit studenten..."

2008
2008 har varit ett bra och ett skit år för min del, jag förlorade min bästa kompis i slutet av 2007 och i början av 08, men nu 09 ska vi försöka umgås på nytt, det är en krånglig historia det där men vi umgicks ungefär ingenting under året som gått. Vilket har känts jätte konstigt för förut så umgicks vi nästan varje dag och om vi inte träffades så pratade vi i telefon, så det kändes jätte konstig sen att man inte pratade med varandra.
Jag har även fått nya kompisar och kommit närmare kompisar jag hade innan, millan tillexempel, du är helt underbar! och alla ni andra oxå ni vet vilka ni är! (hoppas jag)
Hemma situationen har varit i vågor, ibland bra och ibland lite mindre bra, men när jag har behövt tröst så har ni funnits där för mig, särskilt millan och isabelle har funnits där. Förlåt för mina arga utbrott jag har fått på er när jag inte mått så bra men ni vet ju varför de har kommit.

Det har blivit lite festande också, inte så jätte mycket men lagom, har kommit ut på krogen iallafall minst 4 gånger och dem har alla gånger varit bra, förfesterna har också varit najs :D.

Jag tycker själv att jag har mognat otroligt under året, jag har blivit mer städsam eller vd man ska kalla det, jag stökar inte ner lika mycket längre och om jag förmodan gör det så städar jag upp det snabbt efteråt. jag kan ta hand om mig själv mycket bättre och jag kan ta hand om andra. Jag har nog mognat mycket genom att jag har jobbat på kollo, som ger mig erfarenheter och där jag måste ta ansvar.

2009 då jo det är ett år där jag blir vuxen! där jag lär mig massa nya saker, jag börjar ta tag i min vikt, går ner i vikt, börjar röra på mig mer, umgås mer med mina vänner, skaffar nya vänner osv... förhoppningsvis blir det ett bra år :D

Ja nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer får väl återkomma om hur det går med pointsen senare, eftersom att jag bara har ätit ett mål idag. Jag har sparat fredags popcornen till idag oxå så dem längtar jag efter :D men nu kommer nog linnea hit om nån timme så kanske ska göra mig klar inför det. Vi ska ha film kväll/natt, hon åker antagligen hem vid 2 inatt sen, hon skulle inte sova över sa hon men hon skulle inte åka fören på natten så de blir nog bra.

så hej så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0